Mijn expertise ligt op het gebied van coaching en mentoring, en ik heb een gekwalificeerde en relevante kwalificatie en had het voorrecht om te leren onder enkele van ‘s werelds beste coaches. Mijn vaardigheden zijn echter gericht op het identificeren, meten en verwerken van emotionele context en cognitief potentieel.
Wat is coaching?
“Coaching gaat over prestaties en ontwikkeling bij mensen en teams“.
Dus, waar gaat dit allemaal over!!
Om te helpen begrijpen wat coaching is, zal ik me richten op de volgende definitie.
Professorunn – Andrews, AA( rever vanhttp://www.presidentneal.com)
Wat is een coaching proces?
Een coaching proces is sommige of alle van de volgende….
1. Coachen is een relationeel proces tussen een coach en de coachee(n).
2. Coaching is een coachingsrelatie tussen een coach en de ontvanger van de coaching.
3. Onder “coach” wordt verstaan de persoon die coachingsdiensten verleent en de ontvanger(s) zoals vermeld in de definitie van de ontvanger van de coachingsdiensten.
4. Ontvanger(s) kunnen zijn: mensen, vaardigheden, geld, eieren/bPM enz.
5. U als coach wordt geassocieerd met de ontvanger(s),
6. U bent medeoprichter (of coachee(s)) met de ontvanger(s) en
7. Het is in uw voordeel voor de ontvanger(s) om een coach te hebben en
8. Je leert sommige of alle terminologie, terminologie die relevant is voor de rol
van een coaching relatie met de ontvanger.
De acht elementen of basiselementen van dit coachingmodel kunnen als volgt worden gedefinieerd.
1 – Intra – Relatie
a. Intra – Relatie gaat over de relatie tussen u en de ontvanger(s).Dit kan worden gedefinieerd als een relatie die tussen u en de ontvanger(s) ligt en vrij is van morele, ethische en politieke kwesties zoals rechten, winst en zakelijke sites. Het gaat om de relatie tussen jou als coach en de ontvanger(s) en is vrij van relatiekwesties zoals vertrouwen of kwetsbaarheid.
b. Intra – Relatie gaat over het niveau van de relatie tussen coach en de ontvanger van de coaching. Dit niveau is gebaseerd op communicatie, breder gedrag (projectie en emotionele intelligentie) en het gebruik van coachingmodellen.
2 – Activering
a. Activering is een proces waarbij een coach en de ontvanger(s) van de coaching elkaar ontmoeten om het coachingproces te ontwikkelen. Hun activiteit strekt zich uit over de periode van de coachingrelatie.
b. De hoeveelheid tijd en de aard en inhoud van de begeleiding zijn bepalend voor het activeringsniveau. Dit kan zowel op korte als op lange termijn zijn.
c. Een coach is een externe agent die de ontvanger(s) binnen het coachingsproces moet brengen en een coach moet een aanzienlijke inspanning leveren om de activiteit te vergemakkelijken en in stand te houden.
a. Activering gaat over relatie – de relatie tussen coach en ontvanger.Het is (1) bij het begin en (2) bij de bestemming van de relatie (dat wil zeggen, het tijdstip van de activiteit en het einde van de relatie).
b – Activering gaat over proces – rugby favorieten het spel van rugby en het is geen schande om dat te erkennen.Het is het proces van de sport tussen de coach, de trainer en de speler.
c. Activering gaat over prestatie; prestatie wordt bepaald binnen en door de coach(es) en komt tot uiting in het coachingsproces.
Er is een zeer goede coachingstechniek die ik heb geleerd van mijn nationale coach (Hugues fresh, zo’n twintig jaar geleden) en die heet – “De omhelzing”.
a. Als coach, een goede vriend van je, zou je een of meer knuffeltechnieken moeten gebruiken als middel om je ontvanger te steunen en te helpen, om zich te ontwikkelen en te groeien, om een succesvoller mens te worden.
b. Knuffels zijn niet gebaseerd op filosofische categorieƫn zoals knuffelaars vs. gewoonte, knuffelaars moeten niet de hele tijd knuffelen om de relatie te voeden, enzovoort. Ze zijn een uitdrukking van elkaar; ze zijn een uitdrukking van de relatie tussen jou en de ontvanger(s).
3. Vaststelling van de toekomst
a. Het bepalen van de toekomst is van vitaal belang wanneer u de coaching plant. Het is van vitaal belang te zien waar de kansen liggen voordat u een coachingproces begint.
b. Om dat te bereiken, zult u gewoonlijk verwijzen naar enkele andere oefeningen zoals de telefoon en enkele vragen enz.
4. Planning
a. Bij de planning van de coaching moet u een beroep doen op andere oefeningen, zoals de telefoon of een of andere vorm van de andere hierboven vermelde plannings- en roostervraagstukken.
5.